شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰
۰ نفر

دبیر سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر همراه برخی همکاران خود به هتل اسپیناس تهران رفت و ضمن خوردن صبحانه در کنار اهالی رسانه، به‌مدت ۱۸۰دقیقه ویژگی‌های جشنواره امسال را برشمرد، به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ گفت و از پوستر فیلم فجر۳۴ رونمایی کرد.

جشواره فجر

به گزارش همشهري، محمد حيدري كه در بخش اول سخنان خود بارها واژه «صيانت» را بر زبان آورد، ضمن اشاره به درز برخي اخبار جشنواره به برخي رسانه‌ها گفت: قرار نيست خبرهاي جشنواره در صندوق نگه داشته شود و در زمان مناسب از سوي دبيرخانه رسانه‌اي مي‌شود. وي سپس گريزي به معرفي‌نشدن هيأت انتخاب زد و يادآور شد: اگر امسال هيأت انتخاب جشنواره معرفي نشد به اين دليل بود كه نمي‌خواستيم بازار توصيه داغ شود و حقي ضايع شود. وظيفه من به‌عنوان دبير اين است كه نگذارم حاشيه‌اي به‌وجود بيايد و از تمام آثار صيانت كنم.

  • رقابت 55فيلم

دبير جشنواره در ادامه با بيان اينكه «حال همه ما خوب است»، درباره داوري‌ها و اعضاي هيأت انتخاب گفت: هر چند سليقه هيأت انتخاب در گزينش آثار دخيل است‌ و از آنجا كه آثار باكيفيت زيادي به‌دست ما رسيده‌، كار هيأت انتخاب و داوري بسيار سخت خواهد بود. ما مجبوريم براساس جدول و تعداد فيلم‌هاي مشخص‌شده آثار هر بخش را انتخاب كنيم. امسال فيلم‌هاي اول مي‌توانند در بخش سوداي سيمرغ شركت كنند و 55فيلم بلند در بخش‌هاي مختلف حضور خواهند داشت.

  • برگزاري 4 بزرگداشت

حيدري كه همزمان مديريت موزه سينما را هم بر عهده دارد، درباره بخش بزرگداشت‌ها گفت: در اين دوره هم مانند جشنواره‌هاي گذشته از بزرگان سينما تقدير و تجليل مي‌شود. پيش از اين نام مهدي فخيم‌زاده، رضا كيانيان و‌رؤيا تيموريان اعلام شده بود و امروز از محمدمهدي دادگو ياد مي‌كنيم كه قرار است بزرگداشت او هم در جشنواره برگزار شود. دبير جشنواره 20دي را روز نهايي معرفي آثار ذكر كرد و افزود:

مي‌كوشيم فيلم‌هاي سوداي سيمرغ را تا 18دي معرفي كنيم. حيدري در پاسخ به پرسشي تكراري درباره سرنوشت «آشغال‌هاي دوست‌داشتني»، اين فيلم را معضل چند دوره اخير جشنواره دانست و از رد شدن تقاضاي سازندگان آن براي حضور در فيلم فجر امسال خبر داد. او جشنواره فيلم فجر را رويدادي مردمي و غيرسياسي معرفي كرد و با اشاره به‌وجود مميزي در انتخاب آثار گفت: چون ما در چارچوب نظام جمهوري اسلامي ايران فعاليت مي‌كنيم، براي ديدن آثار و صدور پروانه نمايش تابع مقررات هستيم.

  • چند چهره دوست‌داشتني

انتخاب سيدشهاب‌الدين حسيني و مهتاب كرامتي به‌عنوان مشاوران دبير جشنواره، پرسش ديگر خبرنگاران بود كه حيدري در اين‌باره گفت: جشنواره فيلم فجر كاملا حرفه‌اي برگزار مي‌شود و حضور نماينده‌اي از اهالي سينما در اين رويداد مي‌تواند ديوار بين مديران دولتي و هنرمندان را بردارد. اين جشنواره متعلق به سينماگران است و همه جشنواره‌هاي دنيا هم از چهره‌هاي مطرح بهره مي‌برند. حضور حسيني و كرامتي به‌عنوان 2بازيگر نام‌آشنا در جلب توجه مردم نقش اساسي دارد.

  • رونمايي از هيأت انتخاب مستند و فيلم‌هاي اول

در نخستين نشست رسانه‌اي سي و چهارمين جشنواره فيلم فجر علاوه بر معرفي فيلم‌هاي بخش نگاه نو، اسامي هيأت انتخاب بخش مستند هم اعلام شد. مرتضي شعباني، محمدرضا اصلاني، آرش لاهوتي، آزاده بي‌زار گيتي و مجيد خالقي سروش آثار برگزيده بخش مستند را معرفي مي‌كنند. همانطور كه پيش از اين اعلام شده بود، «جشن تولد»، «من»، «لاك قرمز»، «خماري»، «ايستاده در غبار»، «ابد و يك روز»، «برادرم خسرو»، «گيتا»، «متولد65»، «خانه‌اي در خيابان 41» و «پل خواب» 11فيلم اول هستند كه در بخش مسابقه نگاه نو رقابت مي‌كنند.

کد خبر 320177

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha